Lasten ryhmien pelisäännöt

15.1.2022

Lasten vanhempien ja ryhmän vastuuhenkilöiden pelisäännöt

Olemme sopineet seuraavista pelisäännöistä, joita me kaikki vanhemmat, sekä ryhmän vastuuhenkilöt sitoudumme noudattamaan ollessamme mukana lasten toiminnassa.

1. LEIKINOMAISUUS: Käyttämällä mielikuvitusleikkejä, hyvän mielen saaminen liikunnasta; likkunnan iloa, leikkiä ja hauskuutta.
  2. TASAVERTAISUUS: Kaikilla on vapaus yrittää ja olla oma itsensä, ei kilpailutilanteita ja voitto ei ole tärkeä.
  3. SOSIAALISUUTEEN KASVATTAMINEN: Toisten kanssa toimeen tuleminen ryhmässä, ryhmän sääntöjen noudattaminen, parityöskentelyä vaihtamalla pareja.
  4. TAITOJEN KEHITTÄMINEN: Onnistumisen iloa jokaiseen jumppakertaan, liikunnallisten taitojen kehittäminen ohjauksessa ottaen huomioon lapsen tarpeet.
  5. TURVALLISUUS: a) tunnilla ohjaajan ja lapsen ryhmälle laatimien pelisääntöjen noudattaminen b) vanhemmat huolehtivat lapsen noutamisesta tunnin jälkeen c) vaikka seuran vastuu rajoittuu tunnin pitoajaksi, niin ohjaaja ei poistu paikalta tunnin jälkeen ennen kuin kaikki lapset on noudettu, vanhempien yhteystiedot ohjaajan käytettävissä. d) vakuutus ei sisälly jäsenkortin hintaan
  6. LAPSEN OIKEUS: Lapsella on oikeus tulla kohdelluksi lapsena, ei pienenä aikuisena.
  7. TERVEET ELÄMÄNTAVAT: Liikunta, tupakka ja päihteet eivät kuulu yhteen seuramme järjestämässä toiminnassa.

Tuntikuvaukset

Aikuisten ryhmät

CIRCUIT TRAINING: Kuntopiiriharjoitus sisältäen alku- ja loppuverryttelyn.

KEHONPAINOHARJOITTELU: Lihaskuntoharjoitus oman kehon painoa käyttäen. Harjoitus sisältää alku- ja loppuverryttelyn.

KILTAJUMPPA: Erikoiskurssi Kilta nro. 60 jäsenille sisältäen jumppaa ja venyttelyä. Kerran kuukaudessa tuolijumppaa.

RYHTIJUMPPA: Keskivartalon ja ryhdin hallintaan tähtäävä harjoitus, sekä kehonhuolto.

VÄLINETREENI: Lihaskuntoharjoittelu painoja ja välineitä apuna käyttäen. Harjoitus sisältää alku- ja loppuverryttelyn.